Afspraken over aanwezigheid binnen de volwassenenzorg

Instroom-/intakefase

Om de zorg goed te laten verlopen, gelden de volgende afspraken bij de intake:

  • Als je niet bereikbaar bent voor de telefonische screening zonder dit vooraf te melden, zal je opnieuw contact moeten opnemen om je aan te melden.
  • Als je niet op de intakeafspraak verschijnt zonder dit te laten weten, nemen wij contact met je op.
    Als we je spreken, bekijken we of een nieuwe afspraak mogelijk is.
    Als we je niet kunnen bereiken, moet je zelf opnieuw contact opnemen.
  • Ben je een tweede keer afwezig zonder bericht, dan nemen we opnieuw contact met je op.
    We bespreken dan je motivatie voor de behandeling en je afwezigheden.
    Als we je niet kunnen bereiken en je zelf geen contact opneemt, wordt de zorgperiode afgesloten. De verwijzer wordt dan geïnformeerd.
  • Als je vaker afwezig bent, ook als je dit van tevoren meldt, bespreken we je motivatie voor de behandeling.

Behandelfase

Ook tijdens de behandeling is je aanwezigheid belangrijk. Daarom gelden de volgende regels:

  • Als je afwezig bent zonder dit te melden, neemt je hulpverlener contact met je op.
    Je betaalt dan ook voor deze sessie
  • Als we je niet kunnen bereiken, krijg je een bericht met het verzoek om zelf contact op te nemen.

We houden je aanwezigheid bij in ons systeem.
Hulpverleners krijgen hiermee een overzicht van cliënten die het vaakst afwezig zijn.
Dit helpt ons om cliënten die vaak afwezig zijn snel te herkennen en het belang van regelmatige deelname te bespreken.

Heb je vragen? Neem dan contact op met je hulpverlener.